כיצד מבדלים גן אירועים בתל אביב?

עד לפני מספר שנים כמעט לכל עסק היה יתרון משלו, שנבע מ”סוד” עסקי כלשהו. לא בטוחים למה אנחנו מתכוונים? תחשבו על הנוסחה של קוקה קולה – הרכיב הסודי שלה המכונה 7X. העותק הכתוב היחיד של הנוסחה, כך מסופר, מוחזק בכספת כשבכל זמן נתון רק שניים(!) מעובדי חברת הענק הבינלאומית מכירים את הנוסחה ליצירתו של המשקה. ככה זה היה בימים עברו, היה לך סוד עסקי, יכולת לשמור עליו וכך שימרת את היתרון העסקי שלך על פני המתחרים. כיום, אנחנו משערים, שתי דקות אחרי המצאת נוסחה כזו, היינו מוצאים אותה מרוחה על דפי כל הרשתות החברתיות, כשמנכ”ל החברה מצטלם לסלפי לפייסבוק עם הנוסחה הכתובה של המשקה. לכן, כיום, ישנם הרבה פחות סודות מקצועיים-עסקיים ועסקים, פחות או יותר, ישרו קו מבחינת איכותם הבסיסית. מה שהפך ליתרון היחסי הוא ה”אקסטרות”, התוספות, אותו משהו מיוחד שגלוי לכולם, כולם יכולים לנסות לחקות אותו, אבל ברור שהם לא יצליחו בכך, כי הוא כל כך “אתה”. אם מסתכלים על תחום גני האירועים בארץ, אפשר לראות את התופעה הזו בצורה ברורה למדי.

כיצד מבדלים גן אירועים בתל אביב?

גן אירועים בתל אביב, להבדיל מגני אירועים בשאר רחבי הארץ, נתון בתחרות בלתי פוסקת עם כמות גדולה של מתחרים על שטח קטן. גם אם נניח שכל אדם נזקק X פעמים בחייו לשירותיו של גן אירועים (בברית המילה שלו עצמו, בבר המצווה שלו, בחתונה שלו, בברית המילה של בנו, בבר המצווה של בנו ובחתונתו של בנו) נגלה שכל אותן הפעמים של השירות אינן ייחודיות לו ויש לו שותפים בהם, כך שהצורך בגן אירועים איננו מכפלה של מספר התושבים באזור באותו X אלא הרבה פחות מכך. אם כן,בעידן בו ישנו היצע עצום של גני אירועים (שבבסיסם מציעים בערך את אותו הדבר – אירוח האירוע שלכם) וביקוש קטן למדי, כיצד מפתח גן אירועים בתל אביב בידול? הוא מאמץ לעצמו את אותו הייחוד הייחודי לו, כשהמגבלה היחידה הקיימת היא רמת היצירתיות של איש השיווק של גן האירועים.

ריכזנו עבורכם מספר דוגמאות לייחודים יצירתיים כאלה, שאנחנו בטוחים למדי שעד כה, לא ייחסתם לקיומם את החשיבות הנכונה ולא הסתכלתם עליהם מאספקט זה:

כריות ופופים

סגנון הזולה האוריינטלית הולך חזק מאד בשנים האחרונות, והוא מתאים במיוחד עבור גני אירועים שפונים לצעירים יותר, אלה שלא מזמן שבו מהטיול שלאחר הצבא בהודו או בתאילנד. המבוגרים יותר שביקרו בשארם א-שייך ובדי-זהב בטרם הוחזרו לידי המצרים לא יבינו מה הביג דיל בזה, או, לחילופין, ינהמו משהו לא ברור מהפוף שבו הם תקועים בשעתיים האחרונות, פשוט מכיוון שהם אינם מצליחים להיחלץ ממנו.

אירועי קונספט – אנחנו זורמים איתך לאן שתרצה

נכון, ארגון אירוע קונספט איננו נוגע ישירות לגן האירועים אלא למארגן המקצועי, אולם לא כל בעליו של אולם אירועים יקבל בשמחה את הרעיון שלו, אפילו לערב אחד, יהפוך האולם היקר והמתוקתק שלו למוסך של הרובוטריקים או לטירה של משפחת אדאמס. מצד שני, תוכלו למצוא מספר גנים ואולמות גמישים שישמחו לשתף פעולה עם השיגעון שובר השגרה הזה.

הגברה / תאורה – העם רואים את הקולות!

גם באירועים פרטיים, אולם במיוחד באירועים עסקיים לתאורה ולהגברה המתאימה לתכני האירוע ולאולם ישנה חשיבות גדולה. כשירות ללקוחותיהם (בין אם בחינם כשהוא כלול במחיר ובין אם בתוספת תשלום) מועמדות האופציות הללו לרשותם של עורכי האירוע. כאן – טיפ קטן, תמיד מומלץ לוודא מה איכותו של הציוד המוצע לכם במסגרת הדיל, ובמידה והאירוע העסקי דורש ציוד משוכלל יותר מהקיים, תוכלו פשוט לומר “לא תודה” בנימוס ולשכור את שירותיו של איש מקצועי חיצוני משלכם.

מיקום

לכאורה, למיקום לא אמורה להיות חשיבות גדולה בבידולו של גן האירועים, אבל רק לכאורה. זאת, מאחר וחלק מגני האירועים מינפו את המיקום והפכו אותו לבידול שלהם. ניתן להבחין בכך במיוחד בגני אירועים הנשקפים אל חוף הים, אל חורשה, אל נוף מוריק והררי וכד’, כשהשיווק המבודל שלהם יתרכז בפניה לרגש ואמוציות – רומנטיקה, מילוי מצברים והנאות דומות.

רשימת ספקים מועדפת

ללא ברור מדוע לא כל גן אירועים מחזיק רשימה כזו של ספקים מומלצים איתם הוא עובד, אבל העובדה היא שרק חלקם עושים זאת הספקים האלה משתרעים על טווח גדול של שירותים ואטרקציות (מקייטרינג ודיג’יי שנחשבים ל-MUST, דרך מעצבי בלונים ומעצבי סידורי פרחים ועד לצלמי מגנטים ואטרקציות נוספות לאירועים). ברור שלספקים שמכירים את האולם, נתוניו, יתרונותיו וגם חסרונותיו, ישנו בסיס מוצלח יותר לנתינת השירות לאירוע בשל היכרות מקדימה איתו.

לסיכום:

כפי שניתן לראות, כמעט כל גן אירועים בתל אביב (ובכלל) מצא או בנה לעצמו את הנישה העסקית לו, את הבידול שלו. מחמת קוצר זמן, הבאנו לכם רק על קצה מזלג מההיצע הגדול הקיים כיום של אמצעי הבידול, כדי להבליט את עצמו על פני השאר. לעורכי האירועים יש את כל הסיבות בעולם לקוות שהתחרות הבריאה הזו תימשך גם הלאה.

צור קשר