להבין מי אתם ומהו החלום הגדול – טיפים לארגון חתונה מושלמת

by 

מים רבים זורמים בנהר שלכם, מהרגע בו נשלפת הטבעת ועד המעמד המרגש מתחת לחופה. בתקופה הזו, יש לכם לא מעט מטלות שמטרתן המשותפת היא להפיק אירוע שיהיה בדיוק כמו שתמיד חלמתם. כמה טיפים ודגשים חשובים שיסייעו לכם לעלות על דרך המלך ולתכנן חתונה בצורה מסודרת ויעילה

מהרגע בו נשלפת הטבעת ועד הרגע בו אתם עומדים מתחת לחופה, זורמים הרבה מים בנהר, זרימה שתהיה לה השפעה מכרעת על הערב הזה (או אחר הצהריים), בו אתם מתחתנים. בתקופה הזו, בדרך לאירוע המיוחד והמרגש הזה, אתם עלולים לעשות לא מעט טעויות, החל מבחירה לא מדויקת של האלמנטים שירכיבו אותו ועד בזבוז מיותר של משאבים, שעיקרם, זמן, כסף ועצבים. אז קודם כל חשוב לזכור, לאורך כל הדרך, שהתכנסנו כאן כדי להרים אירוע חיובי ומשמח, ואין סיבה שגם הדרך אליו לא תהיה כזאת. מעבר לכך, עבודה מסודרת, רגועה ונכונה, יכולה להניב לכם את האירוע המושלם, הכי קרוב למה שדמיינתם וחלמתם. כמה טיפים לארגון חתונה, שיסייעו לכם לעשות סדר ולעלות על דרך המלך.

קודם כל להבין מי אתם ומה אתם רוצים

לא פעם, החיים בזוג עלולים לבלבל ולגרום לכם לשכוח שמדובר בשני אנשים, עם מחשבות ורצונות שונים, עם חלומות קצת אחרים ושאיפות שונות, ולא ביישות אחת מסונכרנת לחלוטין. יש לנו הרגשה שעוד תבינו את זה במהלך תכנון החתונה שלכם, אבל מוטב להיזכר בזה לפני שיוצאים לדרך, ולתת מקום וכבוד גם לדעות ולמחשבות של החצי השני שלכם. זו כבר תהיה התחלה טובה. כעת, עליכם לשבת יחד ולנסות להבין, בקווים כלליים, את המאפיינים העיקריים של האירוע שלכם. קודם כל, עליכם להבין פחות או יותר מהו גודל החתונה שאתם (וההורים משני הצדדים) מעוניינים בו. לאחר שהגדרתם פחות או יותר אם מדובר בחתונה קטנה (פחות מ-300 מוזמנים) או חתונה גדולה, תוכלו לחשוב על סוג המתחם בו אתם מעוניינים להינשא, ולא פחות חשוב – על המיקום שלו. ברגע שתגדירו את איזור האירוע, תוכלו להתמקד בחיפוש אחר אולם אירועים, צעד שכדאי להתחיל לבצע בהקדם האפשרי. חשוב לדעת שמתחמים באזורים מרכזיים, הם כמובן מבוקשים יותר ולכן נחטפים במהירות, במיוחד ככל שמתקרבת עונת החתונות, ואתם רוצים להנות ממבחר רחב ככל הניתן. כך שאם אתם מעוניינים, לדוגמא, להינשא באזור המרכז, זה הזמן להתחיל לחפש אולמות אירועים בתל אביב. בהזדמנות זו, כדאי לשאול את עצמכם מהו הסגנון המאפיין אתכם – האם אתם טיפוסים של טבע כפרי, האם דווקא עכברי עיר חובבי הסגנון האורבני, האם החלום שלכם מאז ומתמיד היה להינשא על רקע חוף הים? ככל שתצליחו לענות על יותר שאלות מהסוג הזה, תוכלו להגדיר באופן מדויק יותר את האירוע שלכם, וכך גם לסגור ביעילות ובמהירות את האולם, את חברת הקייטרינג, את עיצוב החתונה ועוד. אין ספק שכמה מהר שהדברים האלו יהיו מאחוריכם – תשיגו שלווה גדולה יותר.

להגדיר מהו התקציב העומד לרשותכם

למרבה הצער, כסף לא גדל על העצים, וברוב המקרים של זוגות המתכננים את החתונה שלהם, התקציב הוא אישיו לא קטן. בשלב הזה, עליכם להבין באופן מדויק ומוגדר ולחלוטין – מהו התקציב העומד לרשותכם. עליכם לכנס פגישה עם ההורים, ולבחון את העניין הזה, תוך רישום מדויק של הנתונים. לאחר מכן, יש להזין את כל הנתונים בטבלת אקסל ולהתחיל לחלק את העוגה הזו לפי הפרמטרים הגדולים של האירוע – כמה הולך לאולם, כמה על חברת הקייטרינג, כמה לדי.ג’יי, לצלם וכו’.

לא לאבד את הראש עם בזבוזים, יש חיים אחרי האירוע

לא מעט זוגות שעומדים להתחתן, נוטים לשחרר כל רסן כשזה נוגע לתקציב. כלומר, כשמתכננים אירוע הכרוך בהוצאה בסדר גודל של מאות אלפי שקלים, לעתים עוד אלפיים שקל פה ועוד אלף שקל כאן (למשל על מאפרת יותר יקרה, על מתנות לאורחים בחתונה ועוד), עלולים להיראות זניחים, אך זו טעות. כאמור, במקרה שכסף הוא כן אישיו עבורכם, עליכם להגדיר היטב את התקציב שלכם מראש, ולעשות את כל המאמצים שלא לחרוג ממנו. החריגות הללו עלולות להצטבר לאלפי ולעשרות אלפי שקלים, שיכולים לסבך אתכם במקרה הרע, ובמקרה הטוב – לא להשאיר לכם כסף להתחלת החיים המשותפים כזוג נשוי. כדאי לזכור כל הזמן, שבסוף מדובר באירוע של כמה שעות, ויש עוד חיים ארוכים אחריו. השתדלו להיצמד לגבולות התקציב.

מותר לחלום, אבל לשחרר את זה שלא הכל יהיה מושלם

בהמשך לסעיף הקודם, ואולי בניגוד אליו, ההמלצה היא כן לשאוף להגשים ולממש את האירוע עליו חלמתם. אם מדובר על שמלת כלה ספציפית, על קייטרינג של שף מסוים שאתם אוהבים וכו’ – לכו על זה. לצד זאת, זכרו שהמציאות לא תמיד מתקיימת במדויק לפי התכנונים והחלומות, ולא כל פרט בחתונה ייראה ויתנהל בדיוק כפי שציפיתם. כדאי מראש לאמץ את הגישה המשחררת, ולקבל באהבה את הדברים שלא יהיו אחד לאחד כמתוכנן, ולזכור שהאווירה הכללית והאלמנטים המרכזיים – האולם, האוכל, הדי.ג’יי,  הם שיקבעו את הצלחת האירוע, ולא בהכרח הפרטים הקטנים.

לא לסמוך על מילים – לבקש הכל כתוב וחתום מהספקים

טיפ אחרון לסיום, נוגע לעבודה שלכם מול ספקים, ובעיקר הספקים הגדולים של האולם, חברת הקייטרינג וכו’. כחלק מהשמירה על עבודה מסודרת וניהול רישום מדויק של כל פרטי החתונה, מומלץ בחום לדרוש הסכם כתוב וחתום מכל אחד מהספקים ששכרתם את שירותיהם לאירוע. טעויות ופשלות קורות, ולצערנו יש גם לא מעט רמאויות בתחום האירועים, ולכן תמיד דאגו שיהיה לכם גיבוי בכתב, לכל צרה שלא תבוא.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
טראסק אולם אירועים בנמל תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES