כל מה שצריך לדעת על הפקת אירועים לחברות וארגונים

by 

מהם הדברים שחשוב להגדיר לפני שמחפשים אולם לאירוע עסקי, ומה חשוב לבדוק באולם עצמו? כמה טיפים שיעזרו לכם לנצח על התזמורת הזאת שנקראת ״אירוע חברה״ 

הפקת אירועים לחברות ולארגונים דורשת תכנון קפדני, תשומת לב לפרטים והבנה ברורה של היעדים והציפיות. בין שמדובר בכנס תאגידי, השקת מוצר או אפילו ארוחת ערב חגיגית, כל היבט של האירוע, עד הפרט הקטן ביותר, עשוי לתרום להצלחתו. מהם הדברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך עם הפקת אירועים עסקיים ולמה חשוב לשים את הדגש על אולם האירועים, לרבות מיקומו וסגנונו? כמה טיפים כלליים שיעזרו לכם לנצח על התזמורת הזאת שנקראת ״אירוע חברה״.

חשיבותו של אולם האירועים

אולם האירועים משמש כמוקד מרכזי באירוע שלכם, ולבחירה שלו יש תפקיד מכריע בחווית המשתתפים באירוע. המפתח לאירוע מקצועי ומוצלח הוא קודם כל התאמה מדויקת של המקום בו הוא נערך לאופי וצרכי האירוע הספציפי. מסיבה זו, חשוב להגיע מוכנים לתהליך החיפוש ולדעת בדיוק לאן פניכם ומה אתם מחפשים. בתהליך ההכנה, בשלבים המקדימים, חשוב להגדיר היטב מהו היקף האירוע, ומהו הסגנון הכללי שהוא הולך להתאפיין בו, לדוגמא, האם מדובר באירוע פורמלי ו״רציני״ או שמא מדובר במסיבה באווירה קלילה. נתונים נוספים שכדאי שכבר יהיו ברשותכם לפני שאתם יוצאים לדרך הם – מהיכן מגיעים מרבית המשתתפים באירוע, וכמובן – מהו התקציב העומד לרשותכם לצורכי ההפקה.

קיבולת, מיקום וסטייל: הגורמים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת אולם אירועים

מהו גודל המתחם והאם הוא עולה בקנה אחד עם היקף המשתתפים באירוע?

כשרשימת האורחים בידיכם, זה הזמן להצליב את הנתון הזה אל מול הנתונים של קיבולת האולם. חשוב לבחור אולם אירועים עם קיבולת שתתאים בדיוק לכמות האורחים. מצד אחד, חשוב שלמשתתפים באירוע יהיה מספיק ״ספייס״ והם לא ירגישו שדחסו אותם בחלל קטן וצפוף. מהצד השני, לא פחות חשוב שהמקום לא יהיה ״גדול עליהם״ והם יתפזרו לכל עבר. באופן זה, האווירה עלולה להיות לוקה בחסר, כאשר החיבור בין המשתתפים פשוט לא יחול. בנוסף, הפריסה של האולם צריכה להיות רב-תכליתית, ולאפשר התאמה אישית וספציפית לצרכי האירוע, דוגמת הקרנת מצגות, קיום סדנאות או פעילות נטוורקינג.

מדוע מיקום מרכזי הוא מאסט להצלחת האירוע?

אם אתם מעוניינים בשילוב של נוכחות גבוהה באירוע, לצד נוחות מקסימלית עבור האורחים, חשוב מאוד לבחור באולם במיקום מרכזי ונגיש עבור המשתתפים. בחרו במיקום המציע נגישות גבוהה לרכבים, חניה בשפע או קרבה לאפשרויות תחבורה ציבורית. מנסיוננו, אירועים עסקיים בתל אביב מסתכמים באחוזי נוכחות גבוהים ביותר. זה מה שנקרא ״ללכת על בטוח״. 

פסיליטיז ואמצעים טכנולוגיים

וודאו שאולם האירועים מצויד במתקנים חיוניים, כולל ציוד הגברה ותאורה, אינטרנט מהיר ושקעי חשמל. במידה והאירוע שלכם עתיד לכלול הקרנת מצגות, הדגמות חיות והפעלות אינטראקטיביות, הפסילטיז והאמצעים הטכנולוגיים באולם הם קריטיים.

האווירה והסטייל במקום חייבים להתאים לסגנון האירוע

האווירה והסגנון של אולם האירועים צריכים להתאים לנושא האירוע ומטרותיו. קחו בחשבון את אופי האירוע – האם מדובר במפגש באווירה פורמלית ומעונבת, באירוע קז׳ואל כמו מסיבת קוקטייל, במסיבת ריקודים שמחה או בכנס מקצועי ספציפי לענף אליו החברה משתייכת? כך או כך, חשוב לבחור במקום שיספק את האווירה הרצויה. אולם מודרני ואלגנטי עשוי להתאים לכנס ממוקד טכנולוגיה, בעוד שמתחם אירועים באווירה יוקרתית עשוי להתאים לארוחת ערב חגיגית אלגנטית או למסיבה.

טיפים כלליים להפקת אירועים עסקיים ואירועי חברה

בעוד שאולם האירועים משמש כבסיס לכל אירוע עסקי או אירוע חברה, ישנם היבטים נוספים שחשוב לקחת בחשבון , בתהליך התכנון והביצוע של האירוע.

הגדירו יעדים ותקציב

הגדרה ברורה ומסודרת של יעדי האירוע ובניית תקציב ריאלי, סייעו לכם לתעדף הוצאות ולהקצות משאבים ביעילות, לאורך תהליך התכנון וההפקה.

הגדירו לוח זמנים מפורט וכללו בפנים נקודות ציון חשובות

כל הפקה מתחילה בבניית לוח זמנים מקיף ומפורט, הכולל את כל אבני הדרך המרכזיות, מהתכנון הראשוני ועד למשימות שעוד יש לבצע לאחר האירוע. הקצו  אחריות וסמכויות וקבעו מועדים ברורים עבור כל משימה. כך תבטיחו ביצוע חלק ותמנעו מתקלות של הרגע האחרון.

אסטרטגיות שיווק וקידום

חשוב להשקיע בשיווק של האירוע על מנת למשוך אליו משתתפים מהקהל הנכון.  אסטרטגיית שיווק חזקה תעורר מודעות ותמשוך את קהל היעד המדויק. נצלו לשם כך ערוצים דיגיטליים, פלטפורמות מדיה חברתית, שיווק באמצעות ניוזלטרים במייל ושיתופי פעולה עם שותפים רלוונטיים מהתעשייה, על מנת למקסם את טווח ההגעה.

השקיעו בתוכן איכותי

מומלץ לבנות תוכנית אטרקטיבית, התואמת את מטרות האירוע ואת קהל היעד של האירוע. שלבו בתוכנית מרצים מבוקשים, פאנל מומחים, סדנאות אינטראקטיביות והזדמנויות ליצירת נטוורקינג, על מנת לספק מענה לתחומי עניין מגוונים ולספק ערך עבור המשתתפים.

עודדו הזדמנויות לנטוורקינג באירוע עצמו

עודד יצירת קשרים ונטוורקינג על ידי הקצאת אזורים מוגדרים במתחם האירועים, שנועדו למפגש נינוח בין האורחים, לצד פעילויות אינטראקטיביות שיעודדו אותם לתקשר זה עם זה. יצירת קשרים בין המשתתפים באירוע, יכולה להעצים את ההשפעה של האירוע ולבסס קשרים עסקיים לטווח הארוך.

בחרו בקפידה את הקייטרינג והמשקאות שיוגשו לאורחים

איכות המזון והמשקאות יכולה להשפיע באופן משמעותי על הרושם ועל שביעות הרצון הכללית של המשתתפים באירוע. בחרו בשירותי קייטרינג איכותיים, ודאגו שיוצעו לאורחים באירוע אפשרויות קולינריות מגוונות, שיספקו מענה למגוון רחב של העדפות תזונתיות, לרבות בעלי רגישויות למזון, טבעונים, שומרי כשרות וכו׳.

השתמשו בתוכנות לניהול משימות 

השתמשו בתוכנות וכלים לניהול משימות, ופלטפורמות לניהול משתתפים באירוע, על מנת  לייעל את תהליך הרישום, ובהמשך גם לצורך קבלת משובים. בנוסף, כדאי לשלב גם שימוש באפליקציות ייעודיות לאירועים או בפלטפורמות מקוונות אחרות, כדי לשפר את מעורבות המשתתפים ולהקל על התקשורת במהלך האירוע.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
טראסק אולם אירועים בנמל תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES