תכנון חתונה: טיפים פרקטיים וחשובים לתהליך הפקת האירוע

by 

ברגע שבני המשפחה והחברים ישמעו שהתארסתם – יהיו לכולם המון טיפים ועצות עבורכם. העניין הוא, שלא כל עצה תהיה באמת רלוונטית עבורכם, ולא כל רעיון יתאים לסגנון האישי שלכם. כמה כללים שיסייעו לכם ללכת בדרך הנכונה

תכנון חתונה הוא בהחלט לא משחק ילדים. יש לעבוד בצורה מסודרת ויסודית, ולהתקדם שלב אחר שלב. עם זאת, בל נשכח שמדובר באירוע שמח, כיפי והכי מרגש בעולם, ואפשר בהחלט גם להנות מהדרך. בדומה לשלבים אחרים שרוב האנשים בארץ עוברים בחיים – בית ספר, תיכון, צבא, הטיול הגדול, הלימודים באוניברסיטה ועוד, גם בתחום הזה של החתונות, ואולי במיוחד בתחום הזה – יש אינסוף טיפים ועצות. ברגע שתכריזו על האירוסים שלכם (וככל הנראה כבר הכרזתם), כולם ירצו לחלוק איתכם את החוויות שהם עברו, ולתת לכם כל מיני אינפוטים ועצות. כמובן, הכוונה מאחורי כל אלו היא טהורה. אבל איך אומרים, לפעמים, הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות, ולעתים קרובות טיפ שנכון ורלוונטי עבור זוג אחד, בסגנון ספציפי, פחות יתאים לכם. אם בכל זאת תאמצו אותו ותיישמו אותו, זו תהיה טעות עבור האירוע המיוחד שלכם.

לכן, אספנו עבורכם כמה טיפים לארגון חתונה שיכולים להיות רלוונטיים לכל זוג באשר הוא, ולהעלות אתכם על דרך המלך בהפקת אחד האירועים החשובים ביותר בחייכם.

יש דברים שהשתיקה יפה להם – שימו לב עם מי אתם חולקים את המידע לגבי החתונה

הנטייה לרצות לחשוף בפני חברים קרובים ובני משפחה את הפרטים הקטנים והמיוחדים שהולכים להרכיב את האירוע שלכם, היא כמובן טבעית. עם זאת, חשוב להבין שאם אתם רוצים את אפקט ה״וואוו״ וההפתעה באירוע שלכם, יש די הרבה דברים שהשתיקה יפה להם. ככל שתצליחו לגלות יותר איפוק עם חשיפת פרטים כמו מה יהיה שיר הכניסה לחופה, מה יהיו המנות המיוחדות שהכי השקעתם בהן, ומהו התוכן של הסרטון שאתם מצלמים לאירוע, או כל תוכנית אחרת, כך יהיה טוב יותר. במילים אחרות, ככל שהאורחים ידעו פחות – כך יהיה פחות ״בילט אפ״ ויותר הפתעות, וגם פחות יתערבו לכם בתוכניות. לאנשים יש המון דעות שונות, ויכול להיות שיהיו דברים שתיסגרו עליהם, שהם ״שלכם״ ואתם אוהבים אותם, וחבר, חברה או מישהו מבני המשפחה פחות יתחבר ויוריד אתכם מהם. חבל. זיכרו שהאירוע הזה צריך לשקף את הסגנון שלכם ואת ההעדפות שלכם, וככל שתפתחו פחות דברים לדיון – כך תוכלו להיצמד לתוכנית ולהישאר קרובים אל עצמכם. אם יש חטטנים עיקשים במיוחד בסביבה, תמיד תוכלו לומר להם שזו הפתעה.

הגדירו את סדרי העדיפויות שלכם בשלב מוקדם ככל האפשר

לפני שבכלל מתחילים בתהליך הפקת החתונה, מומלץ לשבת יחד, רק אתם בני הזוג, ולדון בסוג החתונה שאתם באמת רוצים לערוך. חשבו על התחושה והאווירה שאתם רוצים לייצר באירוע, ונסו לדמיין בעיני רוחכם את החגיגה המושלמת. המהלך הזה יסייע לכם ויקדם אתכם במהירות להבנה – מהם הדברים הניצבים בראש סדר העדיפויות מבחינתכם. בינכם ובין עצמכם, נסו להגדיר שלושה או ארבעה דברים שהם הכי חשובים לכם. עבור זוגות רבים, הקריטריונים הניצבים בראש רשימת סדר העדיפויות הם החוויה וההנאה של האורחים מהאירוע, ההנאה והכיף שלהם – הכלה והחתן, והשאיפה שהאירוע ישקף את האישיות שלהם. כמובן, זוהי לא רשימת מכולת ולחלוטין לגיטימי שמבחינתכם, ספציפית, יהיו דברים אחרים בראש הרשימה. לדוגמא, אם הכלה תמיד חלמה על שמלה של מעצבת על ספציפית, מקובל לגמרי שהדבר יוצב בראש הרשימה. זיהוי של כמה דברים שהם הכי חשובים מבחינתכם ונמצאים בראש הרשימה עוד לפני שיצאתם לדרך עם ההפקה, יסייע לכם בהמשך גם עם הגדרת התקציב וחלוקתו, וגם יהיה מעין משהו לחזור אליו, כשאתם ניצבים לפני קבלת החלטות קשות.

לזנוח כל רעיון שאינו מדבר אליכם באמת

בדומה לסוגי אירועים רבים אחרים, גם חתונות מפיקים במרבית המקרים על פי נוסחה אחת, ואולי זה לא נשמע כל כך רומנטי, מגניב או מיוחד, אבל הנוסחה הזו תעזור לכם מאוד בתהליך ההפקה. עם זאת, אין טעם לכלול כל אחד מהמרכיבים שהופיעו בחתונות אחרות, אם הם לא מתאימים לכם באופן אישי. אפשר ורצוי לקרוא תיגר על הרבה דברים שראיתם בחתונות שהוזמנתם אליהן ולא התחברתם אליהם. למשל, הקראת ברכות – יכול להיות שאתם לא מרגישים נוח לעמוד על במה ולשאת נאום, וזה מכניס אתכם לסטרס ולוויברציות שליליות, וזה לגמרי בסדר. בהחלט לגיטימי לוותר על זה. עוד דברים כמו הסלואו של החתן והכלה, התוכנית האומנותית, האקססוריז על רחבת הריקודים ואפילו המזכרות לאורחים – אף אחד מהם לא חקוק בסלע ואתם ממש לא חייבים לכלול אף אחד מהם באירוע הפרטי שלכם. מהצד השני, אם יש לכם רעיונות אחרים, למשל להביא חבר שנון או סטנדאפיסט שיחתן אתכם במקום הרב, ״פוד טראקס״ במקום בופה ועוד ועוד – לכו על זה. מילה שלנו, אף אחד לא יתאכזב מכך שהאירוע שלכם הוא אותנטי ולא שגרתי. למעשה, יש מצב טוב שהאורחים שלכם ייהנו מהחתונה אפילו יותר, כי היא תהיה ייחודית, מפתיעה ואותנטית.

מה שכן, חשוב לדאוג שהדברים הבסיסיים כן יעשו ״ביי דה בוק״, כלומר לוודא שיש מספיק מקום באולם להכיל את כל המשתתפים שלכם, לוודא שיהיה להם נוח ונעים באירוע, שהמיקום יהיה נגיש, שיהיה לכולם מספיק אוכל וכו׳. יצירתיות זה אחלה, אבל לא על חשבון נוחות ולוגיסטיקה בסיסיות.

לסיכום, כאשר מתכננים אירוע בסדר גודל של חתונה, חשוב לעבוד מסודר ולעקוב אחר השלבים הבסיסיים של הגדרת היקף האירוע, גיבוש התקציב, מציאת המקום המתאים וכו׳. עם זאת, חשוב להישאר קרובים לעצמכם ולוודא שהאירוע הגדול והמרגש הזה משקף היטב אתכם, הכלה והחתן.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
טראסק אולם אירועים בנמל תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES